Everest lidera - Anna Sarnacka - Smith

by - sierpnia 02, 2018




Autor: Anna Sarnacka - Smith

Tytuł: Everest lidera. O wartościach, silnym zespole i skutecznym przywództwie

Wydawnictwo: Mt Biznes

Okładka: Miękka

Witajcie kochani :) Ostatnio czytam sporo książek związanych z rozwoje osobistym i ogromnie ucieszyłam się, że mogłam napisać dla was tą recenzję. Jeśli jeszcze nie czytaliście, to polecam motywowanie Briana Tracy. Jeśli zaczynacie jak ja swoją przygodę z marketingiem sieciowym, to ta książka bardzo wam pomoże na początku waszej drogi. Wiele osób często błędnie porównuje mlm do piramidy finansowej, a to duży błąd. Nie będę wyjaśniać jaka jest różnica, ale autorka udowadnia, iż dobry lider poprowadzi nas na sam szczyt, jednocześnie samemu się rozwijając.

Już sam tytuł wiele sugeruje, bowiem słowo Everest jednoznacznie kojarzy się z górą, czyli szczytem, na który się każdy chce się wspiąć. Książka podzielona jest na dwie części,  w pierwszej z nich poznamy historie osób, które osiągnęły sukces. Usłyszymy historię m.in. Roberta Korzeniowskiego, Marcina Ochnika czy jedynej w tym towarzystwie kobiety - Jennifer Pomerantz. W formie wywiadu dowiemy się jak zaczęły się ich kariery, co to znaczy być dla nich dobrym liderem, jak dobierają swój zespół i dają też wiele cennych rad. Szczególnie przypadła mi opowieść Bernarda Jastrzębskiego, który kiedyś był związany z Oriflame. To właśnie ze względu na rozpoczęcie współpracy w mlm tej firmy, zaczęłam interesować się tematem rozwoju osobistego. Jak twierdzi Grzegorz Kiszluk:

"Do bycia liderem potrzebna jest pasja, która daje nam siłę do tego, aby iść w wyznaczonym kierunku i inspirować innych"

Po historiach liderów, przyszedł czas na rozdziały zatytułowane: Obudź w sobie lidera, Poczuj siłę zespołu, Obudź w sobie lidera w roli szefa. Tak jak już wam wyżej wspominałam, cały czas się  uczę, a nie mam możliwości jeździć na jakieś szkolenia, bo mam małe dziecko, dlatego takie pozycje jak Everest Lidera, są dla mnie wybawieniem :) Wiadomo, że wszystkiego nie dowiemy się z książki, ważna jest praktyka, ale informacje tutaj zawarte będą stanowić fundament do dalszego rozwoju. Szkoda, że nie możecie zobaczyć mojej książki na żywo, jest cała poklejona fiszkami. Pozaznaczałam masę informacji, które mnie zaciekawiły oraz te, które uważam za przydatne w swojej przyszłej karierze zawodowej. 


Nie chcę opisywać wam krok po kroku, o czym dosłownie jest Everest lidera, ale w skrócie zdradzę, że dowiecie się z niej iż najważniejsze w byciu liderem jest wartość, dawanie jej, to klucz do skutecznego przywództwa. Aby dojść na szczyt, trzeba również nauczyć się wychodzić ze swojej strefy komfortu, bo tylko tak idziemy dalej. Autorka podaje wiele przykładów z historii, które nawiązują do danego tematu. Spodobało mi się również to, że Anna Sarnacka - Smith opisuje dużo historii ze swojego życia, udowadniając tym samym, że ona też nie jest nieomylna, popełnia błędy, ale dzięki nim coś się uczy. Dodatkowo każdy rozdział kończy się informacjami, którymi warto zapamiętać oraz ćwiczeniami do wykonania, na bazie rzeczy przeczytanych w danych dziale. 

Autorka cytuje słowa Johna Maxwella:

"Im więcej robisz, tym więcej błędów popełniasz. Im więcej błędów popełniasz, tym więcej się uczysz Im więcej się uczysz, tym stajesz się lepszy"

Siła tkwi w zespole i niezwykle ważne jest to, aby umieć go dobrze dobrać i motywować do stawania się lepszym. Powinno się dawać mu dobry przykład i być w partnerskich stosunkach z nim. Dzięki tej książce dowiedziałam się m.in, że dobry lider powinien być asertywny, umieć motywować zespół, zachować spokój, umieć walczyć. Jeśli jesteście na początku swojej drogi związanej z marketingiem sieciowym czy jakimkolwiek marketingiem, to koniecznie zainwestujcie w tą pozycję, bo warto!

A według was jaki powinien być lider? Czy ważne jest tylko wykształcenia, a może jego osobowość? Czytacie książki związane z rozwojem osobistym? Jeśli tak to podajcie tytuły:) Miłego dnia, A.

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Mt Biznes
_____
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOKa
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAMie

You May Also Like

7 komentarze

  1. Czytałam tę książkę kilka miesięcy temu. Uważam, że jest jak kompendium dla zarządzających i przyszłych liderów. Sama często do niej wracam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie czytałam, ale absolutnie planuję, bo temat przywództwa i zarządzania jest mi bardzo bliski :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za tego typu książkami, ponieważ wszystkie są do siebie bardzo podobne. Być może jednak ta zaskoczyłaby mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja bardzo lubię czytać tego typu książki 🙂

    OdpowiedzUsuń
  5. Zamówię w takim razie do firmy ;)

    MILGOR

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam okazję czytać te książkę i zdecydowanie polecam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa publikacja warto sięgnac by wyjść z cienia takie mini kompendium

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama