Motywowanie - Brian Tracy

by - lipca 08, 2018



Autor: Brian Tracy

Tytuł: Motywowanie

Wydawnictwo: Mt Biznes

Okładka: Miękka

Witajcie kochani😊 Dziś chciałam zaprosić Was na recenzję książki słynnego na cały świecie mówcy - Briana Tracy. Jest on autorem wielu książek o zarządzaniu, a teraz przybliżę Wam tą o motywowaniu. Temat rozwoju osobistego, jest mi ostatnio bardzo bliski, ze względu na moje nowe zajęcie dodatkowe, ale nie o tym będzie ten post. 

Jak może zauważyliście, zaznaczyłam w książce mnóstwo fragmentów, co widać po żółtych karteczkach. Dzięki temu łatwo znajdę interesujący mnie fragment w tej książce. Jest dosyć cienka, bo zaledwie 114 stron, ale tak mnie zaciekawiła, że dosłownie połknęłam ją w jedno popołudnie. Interesuje mnie temat rozwoju umiejętności menadżerskich, a jeśli was też, to bez wątpienia znajdziecie tu informacje o tym jak być dobrym managerem, jakie umiejętności powinna mieć taka osoba itd. 

Czy wiedzieliście, że w każdej organizacji najbardziej kosztownym, a jednocześnie najważniejszym zasobem są pracownicy?

"To od umiejętności oraz możliwości przeciętnego pracownika najbardziej zależy wzrost, produktywność, wydajność, osiągnięcia oraz zyskowność firmy. Dzięki tej książce poznasz jedną z najważniejszych funkcji zarządzania, jaką jest motywowanie innych do osiągnięcia najwyższej wydajności".

Niezwykle interesujące dla mnie było poznanie czynników demotywujących, których korzenie sięgają naszego dzieciństwa, są dwa, ale nie wymienię jakie. Rolą menedżera jest budowanie silnego zespołu poprzez siedem czynników motywacyjnych. Chodzi tu mianowicie o wyzwanie, swobodę, kontrolę, szacunek, życzliwość, doświadczenie związane z sukcesem, pozytywne oczekiwania. Tylko dobrze zmotywowany zespół potrafi osiągnąć lepsze wyniki, od tego mniej zmotywowanego, mającego nawet lepsze narzędzia do pracy. Okazuje się, że dla niektórych nie jest oczywiste to, aby w jasny sposób przekazywać swoje oczekiwania pracownikom. Rzecz oczywista, ale często nie powiemy o co dokładnie nam chodzi i potem dziwimy się, czemu coś nie zostało wykonane tak, jakbyśmy tego chcieli.

Jeśli nie wiecie jakie są dwa wskaźniki wysokiej wydajności, oraz jakich jest pięć warunków zbudowania zespołu, koniecznie zajrzyjcie do tej książki. Składa się ona z 21 rozdziałów, a każdy jest opisany w ciekawy i praktyczny sposób, zakończony również ćwiczeniami, mającymi na celu utrwalenie zdobytej wiedzy. Pozwala to również na wyciąganie wniosków, bo przecież to też jest ważne w rozwoju osobistymi, aby wyciągać wnioski, uczyć się na błędach.

Kolejna ciekawostka to zasada Pareto, inaczej zasada 80/20, w myśl której Vilfred Pareto doszedł do wniosku, iż

"[...] społeczeństwo składa się z dwóch grup ludzi: tych, których określił jako niezbędną mniejszość (20 procent ludzi wpływowych i zamożnych) oraz nieistotną większość (80 procent). Pareto zaobserwował, że w każdym społeczeństwie 20 procent ludzi i rodzin jest w posiadaniu 80 procent lub więcej bogactwa. Natomiast 80 procent ludzi ma tylko 20 procent bogactwa"

Słyszeliście może o tej zasadzie, bo ja kiedyś już tak i w sumie to zaskakujący wniosek. Podoba mi się również to, że jest dużo przykładów na wykonanie danych działań, w oparciu na autentyczne sytuacje. Autor odwołuje się często do osobistych doświadczeń, a sądząc po imperium jakie zbudował, warto tych rad słuchać i je wdrożyć w swoje życie. Nie będę wam opisywała o czym dokładnie będzie każdy rozdział, zdradzę jedynie, że aby być dobrym menedżerem, ważne jest dawanie dobrego przykładu, jak to zrobić, oraz o tym jak ważny jest czynnik koleżeństwa w zarządzaniu ludźmi, doczytacie w książce Briana Tracy, którą ogromnie polecam!


A wy lubicie czytać książki o rozwoju osobistym? Jakie tematy was interesują?  Co was motywuje? Piszcie w komentarzach. Miłego dnia, A.



Za książkę dziękuję Wydawnictwu Mt Biznes

_____
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOKa
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAMie

You May Also Like

4 komentarze

  1. Czytałaś również może inne pozycje Brian'a i polecasz? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiele osób czyta książki, ale i tak nic nich nie wprowadza do życia. Lepiej mniej czytać a więcej działać:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś tego typu książki bardziej mnie zachęcały, później jednak po przeczytaniu kilku zauważyłam, że bardzo są do siebie podobne. No i w sumie zamiast czytać po raz 100 jak osiągnąć sukces w jakiejkolwiek dziedzinie, lepiej działać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię książki w takim stylu i pochłaniam je po trochu zawodowo, po części by ich zasoby wykorzystać w życiu codziennym.

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama