Kłamstwo doskonałe - Lisa Scottoline

by - lipca 23, 2018

Autor:Lisa Scottoline

Tytuł: Kłamstwo doskonałe

Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Okładka: Miękka

Ocena: 9/10

Witajcie kochani😊Dziś chcę was zaprosić na recenzję książki, która mnie zaskoczyła i to bardzo pozytywnie. Na początku myślałam, że będzie to typowa powieść obyczajowa, ale jakże się pomyliłam, bo książka wciągnęła mnie bez reszty. Zapraszam na recenzje.

FABUŁA

Książka rozpoczyna się od cytatu pochodzącego z Braci Karamazow, o tym że nie wolno kłamać, zwłaszcza siebie. Głównym bohaterem powieści jest Chris, który starał się o posadę nauczyciela w szkole. Pomyślnie przeszedł poprzednie etapy rekrutacji, została mu już tylko rozmowa z panią dyrektor

"Chris, porozmawiajmy swobodnie, bez zbędnych formalności, skoro poprzednie rozmowy były udane, a my pilnie potrzebujemy kogoś na to stanowisko. Zastąpi pan Mary Merriman, która zrezygnowała z pracy, aby zająć się schorowanym ojcem, co oczywiście jest w pełni zrozumiałe [...] Z pewnością chętnie panu pomoże w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości"

Wszystkie te zabiegi, jakich dokonał mężczyzna, aby dostać pracę nauczyciela, były istotne w rozwiązaniu pewnej sprawy, oczywiście nie zdradzę jakiej:) Prawda o Chrisie mogła wyjść na jaw, bowiem okazało się, iż jeden z nauczycieli ze szkoły, w której bohater dostał pracę, pochodzi z jego stron. Oczywiście to też było kłamstwo. W powieści poznamy jeszcze trzy rodziny, m.in. Mindy, żonę lekarza, którego podejrzewa o romans, choć nie ma na to jeszcze dowodów. Przeczytamy również historię Heather, samotnej matki, która pracuje jako kelnerka, przynajmniej od pewnego momentu. Natomiast ostatnią kobietę, której rodzina będzie w jakiś sposób powiązana z głównym bohaterem to Susan, matka dwóch chłopców, która niedawno owdowiała. 

"Trenerze Brennan, tu Mindy Kostis. Nie powinnam się z Panem kontaktować, ale przyzwoitość każe mi to uczynić. Ogromnie dziękuję za uratowanie Evana. Niech Pana Bóg błogosławi"
Nie wspomniałam wam, że Chris Brennan nie tylko uczył Wos-u, ale także był trenerem drużyny, do której należeli chłopcy. W co wplątał się Evan, że groziło mu śmiertelne niebezpieczeństwo? W jaki sposób uratował go Chris? O tym dlaczego główny bohater kłamał dowiecie się również pod koniec powieści.

MOJA OPINIA

To moje pierwsze spotkanie z twórczością Lisy Scottoline, ale myślę że nie ostatnie. Książka, którą wam pokazałam to świetna pozycja zarówno dla miłośników powieści obyczajowych jak i sensacyjnych. Na początku właśnie myślałam, iż to kolejny obyczaj o złym mężczyźnie, a jak już przeczytałam, że kłamie, to zaczęłam się zastanawiać dlaczego. Jedno jest pewne, nie spodziewałam się, że kłamie w dobrym, a nie złym celu. Okazał się bohaterem, który ratuje sytuację. 

Autorka w świetny sposób buduje napięcie, dzięki dużej ilości dialogów, akcja szybko się rozkręca. Mamy tu wiele ciekawych elementów, od tematu samotnego macierzyństwa, kłopotów nastolatków, problemy małżeńskie, po zakazany związek, a także coś nielegalnego. Na szczęście Chris jak bohater dobrego kina akcji, ratuje sytuację, dzięki czemu powieść się dobrze kończy, a kto z nas nie lubi szczęśliwego zakończenia. Podoba mi się również to, że autorka opisuje sytuację z różnych stron, przez pryzmat trzech matek. Ich synów łączy wspólna pasja, jaką jest sport, mimo tego że pochodzą z różnych grup  społecznych. 

Lisa Scottoline stworzyła ciekawą fabułę, która zaskakiwała mnie co chwilę. Jako miłośniczka powieści obyczajowych, sensacyjnych, ogromnie się ucieszyłam że mogłam przeczytać i napisać dla was tą recenzję. Od dziecka rodzice uczą nas, że kłamstwo to coś złego, nie wolno tego robić. Tutaj życie Chrisa to jedno wielkie kłamstwo, ale o dziwno było to potrzebne, żeby zrobić coś dobrego. Myślę, że ta powieść byłaby świetnym materiałem na film, ja bym chętnie taki obejrzała. Nic nie jest takie jednowymiarowe, ale wszystkie zabiegi wykonane przez mężczyznę mają głębszy sens, w walce o dobro. Książkę bardzo polecam, bo jest świetna! 

A wy jakie znacie książki, w których poruszany jest temat kłamstwa? Czytaliście może już jakieś książki tej autorki, co o nich myślicie? Piszcie w komentarzach. Miłego dnia, A.

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka 
_____
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOKa
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAMie

You May Also Like

12 komentarze

  1. Ciekawie się ta książka zapowiada, trafia na moją półkę, mam nadzieję, że jeszcze lato będzie długie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też mam taką nadzieję, bo ciekawych książek do przeczytania jest tak wiele:)

      Usuń
  2. Zafascynował mnie tytuł ;) Czasami chciałabym umieć kłamać ;) Więc chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi bardzo dobrze, i czuję, że mojej zonie bardzo się spodoba!

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka może być na prawdę interesująca i intrygująca.

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi ciekawie. Przeczytam.
    www.acupoflifestyl.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli, tak jak piszesz, jest tu trochę akcji, to myślę, że książka może mnie zaciekawić. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niezła niespodzianka. Jak łatwo złapać siebie samego na stereotypowym myśleniu by po chwili nastąpił zwrot akcji - takie książki są najlepsze niezależnie od kategorii.

    OdpowiedzUsuń
  8. Szukam takich książek na letnie wieczory. Zanotowałam tytuł i autorkę.

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama